Finlands Banks myntmuseum nyhet 10.10.2024 kl. 9.10

Vi har byggt om webbsidorna för Myntmuseet och Centralen för ekonomiskt kunnande

Webbplatserna suomenpankki.fi, bofit.fi, rahamuseo.fi och talousosaamiskeskus.fi har byggts om. Utåt mot användarna syns detta i form av ett enhetligt och fräschare uttryck, tydligare innehåll och nya människonära illustrationer.

Målet för webbplatsreformen har varit att

• förenhetliga layouten, innehållet och navigeringslogiken för alla fyra webbplatser
  • öka synligheten av aktualitetsinnehållet med hjälp av automatiska nyhetspuffar
  • uppdatera webbplatsens tekniska lösningar och webbpubliceringssystemet
  • ge webbplatsen ett fräschare visuellt uttryck och öka tillgängligheten för innehållet.

Finlands Banks myntmuseum och central för ekonomiskt kunnande främjar allmänhetens ekonomiska kunnande och kunskaper om pengar och andra ekonomiska teman. Tack vare en bättre integration av  Myntmuseets och Finlands Banks webbplatser är det nu lättare för besökaren att röra sig mellan dem. Du känner igen innehållet om ekonomiskt kunnande på centralens egen logotyp – samme Ruu som vi lärt känna på Myntmuseet fortsätter sina äventyr på centralens webbplats och på plats i centralen.

För att bidra till förståelsen av de olika ämnena har vi lagt till ett nytt element på webbplatsen, dvs. en ordlista med förklaringar till de viktigaste ekonomiska termerna.

Innehållet om ekonomiskt kunnande på våra nya webbsidor hittas som en egen avdelning under webbplatsen rahamuseo.fi. Kortadressen talousosaamiskeskus.fi blir också kvar.

Välkommen att besöka våra nya webbsidor

Närmare upplysningar:

gruppchefen för webbkommunikation Mari Hienonen,